Kako s spiranjem poskrbeti za pitno vodo po ponovnem odprtju objektov?

29.04.2020
Zaradi epidemije COVID-19 se je poraba pitne vode v mnogih objektih zmanjšala ali v celoti prekinila. Da bi se izognili morebitnim težavam pri oskrbi s pitno vodo po ponovnem odprtju objektov, kot so šole, vrtci, gostinski lokali, frizerski saloni, javne ustanove, zdravstvene ustanove, turistični objekti, poslovne stavbe ipd., svetujemo, da pred uporabo vode za uživanje intenzivno sperete interno vodovodno omrežje. To storite tako, da pustite vodo na vseh pipah teči vsaj 15 minut.

Preventivno spiranje internega (hišnega) omrežja svetujemo tudi večkrat med letom, ko voda v omrežju zaradi počitnic, dopustov, nastanitve v vikendih ipd., dlje časa ni v uporabi. Zastajanje vode v internem omrežju poveča tveganje za mikrobiološko neskladnost, v vodi pa se lahko pojavita tudi neprijeten vonj in okus.

Zato Nacionalni inštitut za varovanje zdravja RS, po katerem povzemamo navodila, svetuje spiranje internega omrežja. Preden se ga lotite, lahko tudi odstranite mrežice s pip in jih namočite v kis ali jih zamenjate. Pri večjih objektih lahko podaljšate priporočeni čas 15 minut glede na velikost omrežja in premer vgrajenih cevi.
Med spiranjem lahko pride do pojava kalne vode. Če se voda v priporočenem času spiranja ne zbistri, je potrebno spiranje podaljšati oz. ponoviti.
Ob tem priporočamo, da poleg vodovodne inštalacije (hladna voda) izvedete tudi spiranje omrežja za toplo vodo in drugih naprav (pitniki, kavni avtomati, zobozdravstveni stroji), saj tudi ti sistemi niso bili v uporabi.

Dodatne informacije in priporočila za izvedbo spiranja lahko uporabniki najdejo na spletni strani NIJZ na povezavi https://www.nijz.si/sl/priporocila-lastnikom-objektov-za-hisno-vodovodno-omrezje-hvo-po-daljsi-prekinitvi-uporabe-pitne.

Voda je varna za pitje in pripravo hrane

Na koncu bi želeli še izpostaviti, da se v obdobju, ko je bila zaradi preprečevanja širjenja novega koronavirusa SARS-CoV-2, ki povzroča COVID-19, razglašena epidemija, v javnem podjetju Vodovod – kanalizacija d.o.o. ves čas trudimo zagotavljati nemoteno delovanje tako vodovodnega kot tudi kanalizacijskega sistema. Ves čas smo zagotavljali potrebne količine pitne vode in ves čas izvajamo nadzor nad vsemi sistemi v našem upravljanju kot tudi vse monitoringe kakovosti pitne vode. Rezultati odvzetih vzorcev kažejo, da je pitna voda skladna z zahtevami veljavnih predpisov in varna za pitje in pripravo hrane.

 URADNE URE

  • IZDAJA SOGLASIJ IN DOVOLJENJ:
    PON in SRE: 8.00–10.00 in 11.00–14.00
  • NOVI KOMUNALNI PRIKLJUČKI:
    PON–ČET: 8.00–10.00 in 11.00–14.00
    PET: 8.00–10.00 in 11.00–13.00
  • SPREMEMBE, REKLAMACIJE IN IZTERJAVA:
    PON in SRE: 8.00–10.00 in 11.00–14.00
    PET: 8.00–10.00 in 11.00–13.00

 KONTAKT

  • TELEFON: +386 (3) 42 50 300
    FAX: +386 (3) 42 50 310
    E-POŠTA: info@vo-ka-celje.si
  • DEŽURNA SLUŽBA
    +386 (3) 42 50 300
  • SPOROČANJE STANJA VODOMERA
    080 13 80
  • REKLAMACIJE
    +386 (3) 42 50 300

 PIŠITE NAM

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, optimizacijo prikaza prilagojenih vsebin in spremljanje statistike obiska. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov.